Title Effects of a five-minute classroom-based physical activity on on-task behavior and physical activity volume
Title (croatian) Učinci pet-minutne tjelovježbene aktivnosti tijekom nastave u učionici na usredotočenost na zadatak i volumen tjelesne aktivnosti
Author Hrvoje Podnar
Mentor Boris Neljak (mentor)
Mentor Ming-kai Chin (komentor) strani drzavljanin: Nije dostupno
Committee member Marjeta Mišigoj-Duraković (predsjednik povjerenstva)
Committee member Dubravka Miljković (član povjerenstva)
Committee member Vatroslav Horvat (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Kinesiology Zagreb
Defense date and country 2015-09-22, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Kinesiology Sports Kinesiology
Universal decimal classification (UDC ) 796/799 - Sport 613 - Hygiene. Personal health and hygiene. Dietetics. Occupational diseases. Addictions. Sexual hygiene
Abstract INTRODUCTION: The purpose of this study was to explore the effects of a 5-min classroom-based physical activity. The search focused on its effects on on-task behavior and on the physical activity volume and energy expenditure during school days.
METHODS: A convenience sample of 126 pupils were selected from the elementary school Ivo Andrić in Zagreb to participate in the study. During the intervention period, intervention classes participated in a 5-min physical activity daily in the middle of a 45-min academic lesson by imitating video animations projected on the board (Brain Break by HOPSports®). On-task behavior during academic lessons was assessed by implementing multiple baselines across subjects design for 12 weeks by observing the pupils in a classroom. Physical activity volume and energy expenditure were assessed for 8 weeks using SenseWear Armband body monitor (BodyMedia Inc., Pittsburgh, PA, USA).
RESULTS AND DISCUSSION: When classroom-based physical activity was not implemented, on-task behavior during the second part of the lesson decreased (by 3% and 4% for 6-8- and 8-10-year-old pupils, respectively). When classroom-based physical activity was implemented, initially high on-task behavior during the first part of the lesson (91.42% and 94.8% for 6-8 and 8-10-year-old pupils, respectively) was not significantly changed after the 5-min classroom-based physical activity. Additionally, after the classroom-based physical activity was systematically introduced, on-task behavior systematically improved. The results of implementation of classroom-based physical activity also indicate there is a significant increase or improvement in physical activity volume and energy expenditure during school days.
CONCLUSION: On-task behavior during academic lessons and daily in-school physical activity volume may be improved by implementing a classroom-based physical activity.
Abstract (croatian) UVOD: Svrha istraživanja bila je utvrditi učinke pet-minutne tjelovježbene aktivnosti u učionici na usredotočenost na zadatak tijekom nastave i na volumen tjelesne aktivnosti i potrošnju energije tijekom školskog dana.
METODE: Prigodni uzorak od 126 (6-10god) učenika odabran je među učenicima osnovne škole Ivo Andrić u Zagrebu. Tijekom perioda intervencije, u eksperimentalnim razrednim odjelima učenici su tijekom jednog nastavnog sata dnevno provoditi tjelovježbene aktivnosti u trajanju od 5 minuta, točno na polovici školskoga nastavnog sata uz pomoć video animacija (Brain Break by HOPSports®). Usredotočenost učenika na zadatak procjenjivana je tijekom 12 tjedna metodom opažanja s uključivanjem u eksperiment u prirodnim uvjetima, dok su se volumen tjelesne aktivnosti i potrošnja energije procjenjivali tijekom osam tjedana SenseWear Armband instrumentom (BodyMediaInc., Pittsburgh, PA, USA).
REZULTATI I DISKUSIJA: Tijekom kontrolnog perioda kada učenici nisu sudjelovali u tjelovježbenim aktivnostima, usredotočenost na zadatak tijekom nastave snizila se u drugom dijelu sata (za 3% kod učenika dobi 6-8 godina i za 4% kod učenika dobi 8-10 godina). Nakon uvođenja tjelovježbene aktivnosti u periodu intervencije, usredotočenost učenika na zadatak bila je na istoj razini tijekom cijelog sata. Inicijalno visoka razina usredotočenosti na zadatak tijekom prvog dijela sat (91,42% kod učenika dobi 6-8 godina i 94,8% kod učenika dobi 8-10 godina) nije se značajno promjenila u drugom dijelu sata nakon sudjelovanja u pet-minutnoj tjelovježbeoj aktivnosti. Nadalje, nakon sustavnog uvođenja pet-minutne tjelovježbene aktivnosti, usredotočenost na zadatak tijekom nastavnog sata sustavno se povećala. Kod obje dobne skupine uočeno je povećanje usredotočenost na zadatak nakon četvrtog tjedna u razredima koji su započeli sa tjelovježbom nakon četiri tjedna. Također, razredi koji su započeli sa tjelovježbom nakon osam tjedana povećali su usredotočenost na zadatak nakon osmog tjedna uz iznimku učenika dobne skupine 8-10 godina čija se usredotočenost na zadatak nije statistički značajno promjenila. Rezultati uvođenja tjelovježbene aktivnosti u učionici ukazuju na statistički značajno povećanje ili unaprijeđenje volumena tjelesne aktivnosti i potrošnje energije tijekom školskog dana. Povećanje je zamijetnije kod učenika dobne skupine 6-8 godina, dok tjelovježbena aktivnost u učionici povećava volumen tjelesne aktivnosti učenika dobi 8-10 godina u manjoj mjeri.
ZAKLJUČAK: Tjelovježbena aktivnost u učionici može unaprijediti usredotočenost na zadatak tijekom nastave i povećati volumen tjelesne aktivnosti tijekom školskog dana.
Keywords
academic achievement
academic behaviour
school-day physical activity
elementary school pupils
Keywords (croatian)
odgojno – obrazovna postignuća
odgojno – obrazovno ponašanje
tjelesna aktivnost tijekom školskog dana
razredna nastava
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:117:210856
Study programme Title: postgraduate doctoral study of kinesiology Study programme type: university Study level: postgraduate Academic / professional title: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje kineziologija (doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje kineziologija)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Public note Rad je pisan na engleskom jeziku.
Created on 2016-03-24 09:38:07