Naslov Trener i njegova odgojna uloga
Naslov (engleski) The coach and his educational role
Autor Josip Skračić
Mentor Ana Žnidarec Čučković (mentor)
Član povjerenstva Ana Žnidarec Čučković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Igor Jukić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Hrvoje Podnar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Cilj ovog rada je utvrditi koje su karakteristike koje trener treba posjedovati kako bi mogao kvalitetno sudjelovati u odgoju sportaša/rekreativca u bilo kojem stadiju njegovog života (djeca/mladi/odrasli/stari) te objasniti na koji način se te karakteristike manifestiraju u procesu odgoja od najmlađe do najstarije dobi. Prvi dio objašnjava razvoj sporta i odgoja kakvog danas poznajemo te glavne karakteristike i obilježja odgoja. Razvoj sporta datira tisućama godina unazad. U ondašnje vrijeme, treneri nisu imali toliko važnu ulogu koliku imaju danas, stoga posao trenera nije bio od značajne važnosti. Razvojem znanosti provode se istraživanja na polju sporta s ciljem unaprjeđenja treniranosti sportaša. Na temelju rezultata istraživanja treneri konstruiraju trenažne operatore i usmjeravaju svoju izobrazbu. Drugi dio definira ulogu trenera i predstavlja karakteristike koje trener treba posjedovati kako bi uspješno provodio sve svoje uloge. Osim planiranja i programiranja sportske pripreme, trener ima mnoge druge uloge kao što su motivator, komunikator, odgajatelj, prijatelj, psiholog. U trećem dijelu navode se razvojne karakteristike prema dobnim skupinama i koja je uloga trenera sukladna tome. Trenerski se posao odvija na više razina s obzirom na uzrast, a pristup trenera prema sportašu razlikuje se ovisno o uzrastu s kojim radi (u ovom radu sportaši su podijeljeni na 3 skupine: Djeca i mladi adolescenti (0 – 15 godina), radno sposobno stanovništvo (15 – 64 godine) i starija populacija (≥ 65)).
Sažetak (engleski) The goal of this thesis is to determine the characteristics that a coach needs to possess in order to be able to participate in the education of athletes/recreational individuals in any stage of their life (children/youth/adults/elderly) and how these characteristics should be manifested in the process itself from the youngest to the oldest age. The first part explains the development of sports and education as we know it today and what are the main characteristics and features of education. The development of the sport dates back thousands of years. At that time, coaches did not have such an important role as they do today, therefore the job of the coach itself was not of significant importance. Through the development of science throughout the years, scientists conduct various researches in the field of sports with the aim of improving the training of athletes. Based on the results obtained from these studies, trainers construct training operators and direct their training. The second part defines the role of the coach and presents the characteristics that the coach should possess in order to successfully carry out all his roles. In addition to planning and programming sports preparations, the coach has many other roles such as motivator, communicator, educator, friend, psychologist. In the third part, the developmental characteristics according to age groups are stated and what is the role of the coach accordingly. Coaching work takes place on several levels with regard to age, and the coach's approach to the athlete differs depending on the age he works with (in this work, athletes are divided into 3 groups: Children and young adolescents (0-15 years old), working age population (15-64 years old) and elderly population (≥ 65)).
Ključne riječi
karakteristike trenera
odgoj
razvojne karakteristike
sportaš
trener
Ključne riječi (engleski)
coach characteristics
education
developmental characteristics
athlete
coach
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:798231
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/sveučilišna magistar/magistra kineziologije u edukaciji (univ. mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-02 09:23:10