Naslov ANALIZA RAZLIKA U RAZLIČITIM PROTOKOLIMA ZA PROCJENU VERTIKALNE KOMPONENTE SKOČNOSTI
Naslov (engleski) ANALYSIS OF DIFFERENCES IN VARIOUS PROTOCOLS FOR ASSESSING VERTICAL JUMP PERFORMANCE
Autor Matej Martinko
Mentor Vlatko Vučetić (mentor)
Član povjerenstva Vlatko Vučetić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jere Gulin (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijo Baković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Testovi vertikalne komponente skočnosti bitan su dio sportske dijagnostike radi važnosti vertikalnog skoka u mnogim sportovima. Najčešće korišteni laboratorijski mjerni instrumenti uključuju skupu i nepraktičnu opremu u vidu platformi za mjerenje sile. Razvojem tehnologije i potrebom za instrumentima koji su jednostavniji u primjeni, instrumenti poput video tehnologije i inercijskih mjernih jedinica postaju sve korišteniji alati u sportskoj dijagnostici. Cilj istraživanja je utvrditi valjanost novih modela video tehnologije i inercijske mjerne jedinice za procjenu visine skoka. U istraživanju je sudjelovalo 15 muških studenata Kineziološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (Dob = 23,93 ± 1,75 godina; Tjelesna visina = 184,29 ± 7,22 cm; Tjelesna masa = 79,08 ± 9,43 kg). Mjerenje se sastojalo od izvedbe tri različita testa za procjenu visine skoka mjerenih pomoću pet različitih mjernih instrumenata, od kojih su se dva odnosila na nove modele video tehnologije i inercijske mjerne jedinice. Koeficijentom varijacije procijenjena je dosljednost pojedinačnih mjerenja za svaki instrument u skupu podataka. Rezultati između novih modela (video tehnologija i inercijska mjerna jedinica) i referentnih instrumenata (platformi za mjerenje sile) uspoređivani su Pearsonovim koeficijentom korelacije i Bland-Altman testom. Dobiveni rezultati koeficijenta varijacije ukazuju na usporedive rezultate dosljednosti podataka među različitim instrumentima. Rezultati Pearsonovog koeficijenta korelacije ukazuju na veliku razinu povezanosti između novih modela i referentnih instrumenata, dok rezultati Bland-Altman testa daju statistički značajnu pristranost samo u određenim usporedbama. Pregledom svakog testa zasebno teško je zaključiti o valjanosti novih modela dok je komplementarnim uvidom u rezultate Pearsonovog koeficijenta korelacije i Bland-Altman testa moguće ukazati kako novi modeli mogu poslužiti kao relativno pouzdana opcija za procjenu visine skoka.
Sažetak (engleski) Vertical jump tests are an essential part of sports diagnostics due to the significance of vertical jumps in various sports. The most used laboratory measurement instruments include expensive and impractical equipment in the form of force platforms. With the advancement of technology and the need for simpler to use instruments, tools like video-based technology and inertial measurement units are becoming increasingly more utilized in sports diagnostics. The aim of the study is to determine the validity of new models of video-based technology and inertial measurement unit for assessing jump height. The study included 15 male students from the Faculty of Kinesiology at the University of Zagreb (Age = 23,93 ± 1,75 years; Height = 184,29 ± 7,22 cm; Weight = 79,08 ± 9,43 kg). The measurement consisted of performing three different jump tests measured using five different measurement instruments, two of which were related to new models of video-based technology and inertial measurement units. The coefficient of variation was used to assess the consistency of individual measurements for each instrument in the dataset. The results between the new models (video-based technology and inertial measurement unit) and reference instruments (force platforms) were compared using Pearson's correlation coefficient and the Bland-Altman test. The obtained coefficient of variation results indicates relatively similar measurement consistency among different instruments. Pearson's correlation coefficient results show a high level of correlation between the new models and reference instruments, while the results of the Bland-Altman test indicate statistically significant bias in certain comparisons. By examining each test individually, it is difficult to conclude on the validity of the new models, but through a complementary analysis of Pearson's correlation coefficient and the Bland-Altman test results, it is possible to suggest that the new models can serve as a relatively reliable option for assessing jump height.
Ključne riječi
Mjerni instrumenti
video tehnologija
inercijska mjerna jedinica
visina skoka
valjanost
Ključne riječi (engleski)
Measurement instruments
video-based technology
inertial measurement unit
jump height
validity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:693748
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Jedrenje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/sveučilišna magistar/magistra kineziologije u edukaciji (univ. mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-02 09:44:36