Naslov Pedagoška dimenzija i kompetencija trenera
Naslov (engleski) Pedagogical dimension and coach competence
Autor Iva Pokrivka
Mentor Ana Žnidarec Čučković (mentor)
Član povjerenstva Ana Žnidarec Čučković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jadranka Vlašić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Klara Šiljeg (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-02-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Sport je postao sveprisutan u čovjekovom životu i sve više djece se uključuje u sportske aktivnosti što je dobar znak jer sport i redovita rekreacija imaju pozitivan utjecaj na djetetov psihosomatski razvoj. Upravo zbog toga se javlja potreba za provjerom kompetencija koje trener kao glavni model djece posjeduje. U sportu, osim igre i zabave, djeca razvijaju socijalne vještine, radne navike te učinke zdravog načina života. U kojem obliku će se djeca razvijati u sportu ovisi o pedagoškoj kompetenciji trenera.
Trener je zadužen za izradu i provedbu sportskih programa, oblikovanje psihosocijalnog iskustva sportaša, motivaciju i emocionalnu atmosferu djece. Kao važan dio pedagoškog djelovanja navodi se doživljaj kontrole, dobar odnos s sportašima te dobar osjećaj u pedagoškom djelovanju. Trener bi trebao svoje znanje, sposobnosti i vještine prilagoditi u funkciju svog djelovanja i svojim osobinama ličnosti biti primjer ostalima što je vrlo zahtjevna uloga.
Pedagošku kompetenciju je potrebno kontinuirano unaprjeđivati i usavršavati. Zahtjeva konstantnu samoprocjenu sebe i svog pedagoškog djelovanja.
Sažetak (engleski) Sport has become ubiquitous in people's lives, and an increasing number of children are engaging in sports activities, which is a positive sign because sports and regular exercise have a beneficial impact on a child's psychosomatic development. Therefore, there is a need to assess the competencies possessed by coaches, who serve as the main role models for children. In sports, besides fun and games, children develop social skills, work habits, and the effects of a healthy lifestyle. The formative process that children undergo in sports depends on the pedagogical competence of the coach.
The coach is responsible for designing and implementing sports programs, shaping athletes' psychosocial experiences, motivating them, and creating a positive emotional atmosphere for children. Key elements of effective pedagogical action include experiencing control, maintaining a good relationship with athletes, and feeling fulfilled in their pedagogical work. A coach should adapt their knowledge, abilities, and skills to fulfill their role and set an example for others, which is a demanding task.
Pedagogical competence needs to be continuously improved and refined. This requires constant self-assessment of the coach's actions and performance in their pedagogical role.
Ključne riječi
pedagoška kompetencija
trener
podučavanje
Ključne riječi (engleski)
pedagogical competence
coach
teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:041391
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/sveučilišna magistar/magistra kineziologije u edukaciji (univ. mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-03-07 09:52:48