Naslov ČIMBENICI PRERANOG PRESTANKA BAVLJENJA VESLANJEM
Naslov (engleski) FACTORS OF PREMATURE CESSATION OF ROWING
Autor Dora Vinković
Mentor Nikola Prlenda (mentor)
Član povjerenstva Nikola Prlenda (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vjekoslav Cigrovski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Krističević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Cilj ovoga rada bio je objasniti najčešće čimbenike preranog prestanka bavljenja veslanjem. 73 bivša veslača i 18 bivših veslačica činilo je uzorak ispitanika. Za prikupljanje podataka o čimbenicima preranog prestanka bavljenja veslanjem korišten je upitnik na hrvatskom jeziku osmišljen u programu ''Google obrasci'' koji se sastojao od 30 pitanja. Analizirajući rezultate provedene ankete utvrđeno je da su ispitanici najčešće odustajali od veslanja u dobi od 15 – 20 godine (45,1%), a zatim od 20 – 25 godine (35,2%) što pokazuje da u rasponu od 15 – 25 godine od veslanja je odustalo 80,3% ispitanika. Zauzetost mladih ljudi školskim i akademskim obvezama su glavni čimbenici prestanka bavljenja veslanjem, koje navodi 23,1% ispitanika. Manjak slobodnog vremena također je jedan od glavnih razloga odustajanja od veslanja kod 15,4% ispitanika, dok je kompetentnost trenerskog kadra (kao i nedostatak motivacije) imala utjecaj na prestanak bavljenja veslanjem kod 11% ispitanika. Ostali najčešći čimbenici prestanka bavljenja veslanjem su poslovne obveze te kolege i odnosi u klubu (9,9%), zatim pojava ozljede ili bolesti (6,6%), nedovoljna financijska sredstva (4,4%) i obiteljske obveze (4,4%). Školske i akademske obveze zajedno sa aktivnim treniranjem veslanja oduzimaju puno vremena sportašu i uvelike otežavaju potpunu posvećenost i sportskim i obrazovnim obvezama. U jednom trenutku života mladi sportaši najčešće moraju donijeti veliku odluku, a to je nastaviti s treniranjem ili se posvetiti obrazovanju. Nažalost većina mladih sportaša, pa tako i veslača, završi svoju sportsku karijeru odlaskom na fakultet te se veslanjem nastavljaju baviti samo rekreativno. Obrazovne institucije bi svakako trebale omogućiti sportašima, u dogovoru sa profesorima, prilagođeni raspored koji bi dozvoljavao promjene prema sportskim obvezama. Također bi sportaše trebalo podržati i financijski, od strane klubova, saveza i sponzora, financirajući im odlaske na natjecanje te kupnju opreme. Pružanjem podrške veslačima omogućuje im se daljnje sudjelovanje u sportu te ostvarivanje ne samo sportskih već i drugih ciljeva.
Sažetak (engleski) The aim of this work was to explain the most common factors of premature cessation of rowing. 73 former rowers and 18 former rowers made up the sample of respondents. To collect data on the factors of premature cessation of rowing, a questionnaire in the Croatian language designed in the "Google Forms" program was used, which consisted of 30 questions. Analyzing the results of the conducted survey, it was determined that the respondents most often gave up rowing at the age of 15-20 (45.1%), and then at the age of 20-25 (35.2%), which shows that in the range of 15-25 years 80.3% of respondents gave up rowing. Young people's busyness with school and academic obligations are the main factors for stopping rowing, cited by 23.1% of respondents. Lack of free time is also one of the main reasons for giving up rowing in 15.4% of respondents, while the competence of the coaching staff (as well as lack of motivation) had an impact on the cessation of rowing in 11% of respondents. Other most common reasons for stopping rowing are work commitments and colleagues and relationships in the club (9.9%), followed by injury or illness (6.6%), insufficient financial resources (4.4%) and family obligations (4.4 %). School and academic obligations together with active rowing training take up a lot of the athlete's time and make it very difficult to fully dedicate to both sports and educational obligations. At one point in their lives, young athletes usually have to make a big decision, which is to continue training or dedicate themselves to education. Unfortunately, most young athletes, including rowers, end their sports careers by going to college and continue rowing only recreationally. Educational institutions should definitely allow athletes, in agreement with professors, an adapted schedule that would allow changes according to sports obligations. Athletes should also be supported financially, by clubs, federations and sponsors, financing their trips to competitions and the purchase of equipment. Providing support to rowers enables them to further participate in sports and achieve not only sporting but also other goals.
Ključne riječi
odustajanje od veslanja
bivši veslači
školske i akademske obveze
Ključne riječi (engleski)
giving up rowing
former rowers
school and academic obligations
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:146506
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Jedrenje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/sveučilišna magistar/magistra kineziologije u edukaciji (univ. mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-25 09:38:17