Naslov Cjeloviti razvoj djece kroz sport
Naslov (engleski) Holistic development of children through sports
Autor Toni Barbić
Mentor Ana Žnidarec Čučković (mentor)
Član povjerenstva Ana Žnidarec Čučković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jadranka Vlašić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Šalaj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Ovaj diplomski rad istražuje važnost sportskih aktivnosti u cjelokupnom dječjem razvojnom procesu s fokusom na njihov utjecaj na kognitivni, fizički, motorički, emocionalni i socijalni razvoj. Cilj istraživanja je utvrditi kako i na koje sve načine sudjelovanje u sportu i sportskim aktivnostima može oblikovati ranije spomenute procese djetetovog razvoja. Metoda istraživanja temeljila se na sustavnom pregledu literature. Kroz analizu relevantnih znanstvenih radova, identificirali smo ključne teme i nalaze o tome kako sport utječe na djetetovu motoričku i fizičku sposobnost, socijalne vještine, emocionalnu stabilnost te kognitivni razvoj. Rezultati istraživanja ukazuju na to da redovito sudjelovanje djece u sportu doprinosi poboljšanju motoričkih sposobnosti, poput koordinacije i snage, što je iznimno važno za cjelokupni razvoj djeteta. Različite fizičke aktivnosti pomažu djeci da razviju mišićnu snagu i izdržljivost, dok emocionalni i socijalni aspekti sporta doprinose razvoju samopouzdanja, samodiscipline, timskog duha i komunikacijskih vještina. Kroz sudjelovanje u sportu, djeca uče važne životne lekcije, kao što su poštenje, odgovornost i ustrajnost. Kognitivni razvoj djece također se potiče kroz sportske aktivnosti, uključujući razvijanje koncentracije, upravljanje vremenom te strategijsko razmišljanje. Kroz integraciju različitih perspektiva iz literature, ovaj rad doprinosi razumijevanju važnosti sportskih aktivnosti u poticanju cjelovitog razvoja djece, naglašavajući važnost podrške okoline te prilagodbe sportskih aktivnosti potrebama i sposobnostima svakog djeteta. Na samom kraju rada, prepoznajemo potrebu za daljnjim istraživanjem kako bi se još bolje razumjeli specifični mehanizmi kroz koje sport utječe na razvoj djece, te kako bi se identificirali najučinkovitiji programi i pristupi koji potiču optimalan razvoj u različitim dobnim skupinama.
Sažetak (engleski) This thesis explores the importance of sports activities in the overall developmental process of children, focusing on their impact on cognitive, physical, motor, emotional, and social development. The aim of the research is to determine how and in what ways participation in sports and sporting activities can shape the aforementioned developmental processes in children. The research method was based on a systematic literature review. Through the analysis of relevant scientific papers, we identified key themes and findings on how sports affect children's motor and physical abilities, social skills, emotional stability, and cognitive development. The research results indicate that regular participation in sports contributes to the improvement of motor skills, such as coordination and strength, which are extremely important for the overall development of the child. Various physical activities help children develop muscle strength and endurance, while the emotional and social aspects of sports contribute to the development of self-confidence, self-discipline, team spirit, and communication skills. Through participation in sports, children learn important life lessons, such as honesty, responsibility, and perseverance. Cognitive development is also stimulated through sports activities, including the development of concentration, time management, and strategic thinking. By integrating different perspectives from the literature, this thesis contributes to the
understanding of the importance of sports activities in promoting the holistic development of children, emphasizing the importance of environmental support and the adaptation of sports activities to the needs and abilities of each child. At the end of the thesis, we recognize the need for further research to better understand the specific mechanisms through which sports influence children's development and to identify the most effective programs and approaches that promote optimal development in different age groups
Ključne riječi
cjeloviti razvoj
djeca
sport
fizički razvoj
kognitivni razvoj
Ključne riječi (engleski)
holistic development
children
sport
physical development
cognitive development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:725972
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/sveučilišna magistar/magistra kineziologije u edukaciji (univ. mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-30 10:36:52