Naslov | Utjecaj okolinskih faktora na motorička znanja djece predškolske dobi |
Autor | Bartol Benko |
Voditelj/Mentor | Sanja Šalaj (mentor)
|
Sažetak rada | Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi utjecaj okolinskih faktora na motorička znanja djece predškolske dobi. Uzorak ispitanika činilo je 259 djece predškolske dobi (dječaci i djevojčice), uključena u vrtićki program, dobi od 4-7 godina sa područja Grada Zagreba. Istraživanje je provedeno u vrtićima na području Grada Zagreba te je bilo podijeljeno u dva dijela. U prvom dijelu roditelji su ispunili anketni upitnik, a u drugom dijelu provedena su mjerenja motoričkih znanja i sposobnosti djece predškolske dobi. Prije samog izvođenja zadatka mjerioc je svakom djetetu dao jasnu uputu (verbalnu i demonstraciju) kako pravilno izvesti zadatak. Nakon toga djeca su izvela zadatke jedan po jedan. Anketni upitnik se sastojao od pitanja sociodemografskog karaktera. Mjerenja motoričkih znanja djece predškolske dobi provedena su pomoću BOT2 baterije testova (Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency 2). Korištena je skraćena verzija BOT-2 baterije testova koja se sastoji od 14 zasebnih testova. Dobiveni rezultati pokazuju da veličina stambenog prostora utječe na motorička znanja djece, ali isto tako ukazuju da dvorište, mjesečna primanja u kućanstvu i edukacija roditelja ne utječu na njihova motorička znanja. |
Ključne riječi | motorički razvoj okolina djeca predškolska dob |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | Influence of environmental factors on motor skills of pre-school children |
Povjerenstvo za obranu | Sanja Šalaj (predsjednik povjerenstva) Maja Horvatin (član povjerenstva) Kamenka Živčić Marković (član povjerenstva)
|
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet |
Mjesto | Zagreb |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | integrirani preddiplomski i diplomski |
Naziv studijskog programa | Kineziologija |
Akademski / stručni naziv | magistar / magistra kineziologije |
Kratica akademskog / stručnog naziva | mag.cin. |
Vrsta rada | diplomski rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2017-09-25 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | The aim of this research was to determine the influence of environmental factors on the motor skills of pre-school children. A sample of respondents included 259 preschool children (boys and girls), included in the kindergarten program, aged 4-7 years in the area of the City of Zagreb. The research was conducted in kindergartens in the City of Zagreb and was divided into two parts. In the first part, parents completed a survey questionnaire, and in the second part, measurements of the motor skills and abilities of pre-school children were performed. Prior to the task itself, the teacher gave each child a clear instruction (verbal and demonstration) to properly perform the assignment. After that, the children carried out the tasks one by one. The survey questionnaire consisted of questions of sociodemographic character. Measurement of motor skills of preschool children was performed using the BOT2 test kit (Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency 2). A shortened version of the BOT-2 battery test was used, which consists of 14 separate tests. The results obtained show that the size of the housing space affects the physical activity of children, but also indicate that the yard, monthly household income and parent education do not affect their physical activity. |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | motor development environment children pre-school age |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad u otvorenom pristupu |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:117:004566 |
Pohranio | Ivan Crnjac |