Naslov RAZLIKE U POKAZATELJIMA KONDICIJSKE PRIPREMLJENOSTI IZMEĐU POJEDINIH POZICIJA U IGRI KOD MLADIH NOGOMETAŠA
Naslov (engleski) DIFFERENCES IN FITNESS INDICATORS BETWEEN CERTAIN POSITIONS IN THE GAME AMONG YOUNG FOOTBALL PLAYERS
Autor Nikola Lešković
Mentor Ivan Segedi (mentor)
Član povjerenstva Ivan Segedi (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Cvita Gregov (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Šalaj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak U ovom se diplomskom radu analiziraju razlike u čimbenicima kondicijske pripreme između igračkih pozicija u igri kod nogometaša mlađe dobi. Kondicijska pripremljenost vrlo je važna kako bi igrači bili u mogućnosti održavati visoku razinu intenziteta tijekom igre od 90 minuta. Igračima je također potrebna dobra okretnost, snaga i fleksibilnost. Među mladim nogometašima testiraju se razlike u indikatorima kondicijske pripremljenosti, što je i glavni cilj ovog diplomskog rada, te jesu li one značajne s posebnim osvrtom na njihove igračke pozicije. Uzorak ispitanika se sastojao od 18 nogometaša starosti 16 do 19 godina. Svi ispitanici su članovi nogometnog kluba iz Zagreba te se nogometom bave najmanje pet godina, a treniraju najmanje četiri puta tjedno. Testirani su u sedam varijabli za procjenu funkcionalnih i motoričkih sposobnosti, točnije eksplozivne snage, brzine, agilnosti, jakosti i brzinske izdržljivosti. Testovi koji su se koristili bili su: skok u dalj iz mjesta i Sargent test – test za procjenu eksplozivne snage tipa skočnosti, koraci u stranu i 30 yardi test – za procjenu agilnosti, podizanje trupa u 60 sekundi – procjenjuje se jakost, sprint 20m - test brzine na zadanoj udaljenosti te 300m test – procjenjuje se brzinska izdržljivost. Zatim se utvrđivala razlika u postignutim rezultatima prema igračkim pozicijama. Rezultati T-testa pokazali su da u većini postignutih rezultata u ovim testovima ne postoje statistički značajne razlike između igrača različitih pozicija u igri. Vidljiva su odstupanja u testovima sprint na 20m (p=0,008) i podizanju trupa u 60 sekundi (p=0,006) gdje su bolje rezultate postigli igrači u obrani naspram napadača te u testu sprint na 20m (p=0,03) također su obrambeni igrači postigli bolje rezultate nego krilni igrači. Iz navedenog se može zaključiti da se mladi nogometaši ovog kluba u dobi između 16 i 19 godina ne razlikuju značajno u funkcionalno-motoričkim sposobnostima.
Sažetak (engleski) This master thesis analyzes differences in condition preparation factors between playing positions in the game in football for players of younger age. Conditional or physical preparation defines that players must be able to maintain a high level of intensity during a 90-minute game. The next very important component of fitness is anaerobic condition, which means running speed and especially the ability to repeat a sprint. Players also need good agility, strength and flexibility.
Among young footballers, differences in indicators of physical preparation are examined, which is the main goal of this master thesis with special attention to their playing positions. The sample of subjects consisted of 18 football players aged 16 to 19. All respondents are members of a football club from Zagreb and have been playing football for at least five years, training at least four times a week. In 7 variables for the assessment of functional and motor abilities, more accurate explosive power, speed, agility, strength and speed endurance, the difference was determined. The tests used were: long jump from the site and Sargent test – to assess the explosiveness of how high an athlete can jump from a place, side steps and a 30 yard test – for evaluation of agility, lifting the hull in 60 seconds – estimated power, sprint 20m – speed test at a given distance and 300m test – it is estimated that the fastest possible to cross 300 meters. The analysis determined the difference in variables according to players position. Using the t-test, a precise difference was established for samples that are independent. For footballers of this club between the ages of 16 and 19, T-test results resulted in significant statistical non-deviations in most tests towards positions in the game. Discrepancies in tests are visible in the 20m sprint tests (p=0.008) and hull lift in 60 seconds (p=0.006) where better results were achieved by players in defence versus attackers and in the 20m sprint test (p=0.03) also scored better than wingers. Therefore, it can be concluded from the above that young footballers of this club between the ages of 16 and 19 do not differ significantly in functional-motor skills.
Ključne riječi
motoričke sposobnosti
funkcionalne sposobnosti
motorička znanja
Ključne riječi (engleski)
motor abilities
functional abilities
movement skills
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:395351
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Nogomet Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar / magistra kineziologije (mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-09 14:24:43