Naslov Važnost opremljenosti vrtića u razvijanju kinantropoloških obilježja djece
Naslov (engleski) Importance of kindergartens equipment in developing childrens anthropological characteristics
Autor Matko Krpina
Mentor Ana Žnidarec Čučković (mentor)
Član povjerenstva Ana Žnidarec Čučković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Hrvoje Podnar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dario Novak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dajana Zoretić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak U današnje vrijeme svjedoci smo velikog broja institucija koje provode sadržaje predškolskog odgoja i obrazovanja u gradovima. Gotovo i da ne možemo proći kroz grad, a da ne uočimo barem jedan vrtić. U svakom vrtiću, bilo da se radi o gradskom, vjerskom ili privatnom, nalazi se veliki broj djece. Za organizaciju života djece unutar vrtića zaslužan je niz ljudi. Odgajatelji predstavljaju osobe koje imaju najviše kontakta s djecom i upravo su oni glavni sudionici usmjeravanja njihovog predškolskog odgoja i obrazovanja. Primarna stavka je da svako dijete bude sposobno otkrivati svoje potencijale uz razvojne karakteristike, te da se osjeća ugodno, sigurno i slobodno tijekom svog boravka u vrtiću. Može se primijetiti da se ispred samih objekata nalaze ili vanjska igrališta za djecu, koja su najčešće ograđena, ili veliki parkovi s toboganima, klackalicama i sličnim spravama za igru. Mnoštvo vrtića posjeduje i unutarnje sportske dvorane u kojima se provode sportske aktivnosti isključivo za djecu. Uz odgajatelje, neposrednu ulogu u kontaktu s djecom i njihovom početnom usmjeravanju u sport imaju i kineziolozi. Kineziolog može provoditi sportske programe uz ili bez prisutnosti odgajatelja. Tu je vrlo važan pristup kineziologa, koji mora znati kako će pristupiti djeci jer ih on uvodi i predstavlja u jedan predivni svijet aktivnosti i sporta. U ovom diplomskom radu detaljno ćemo obraditi kinantropološka obilježja (morfološka obilježja, motoričke sposobnosti i funkcionalne sposobnosti) te važnosti materijalnih uvjeta rada. Materijalni se uvjeti razlikuju od vrtića do vrtića. Objasnit ćemo ključne komponente treninga djece i važnost razvoja određenih sposobnosti. Dječji trening, uz sva pravila, mora biti zabavan, trebao bi imati neočekivane i smiješne dijelove. Poželjno bi bilo zaokupiti djecu i smanjiti ometajuće faktore kako bismo usmjerili njihovu koncentraciju u poželjnom smjeru.
Sažetak (engleski) Nowadays, we witness a large number of kindergartens in cities. It is almost impossible to pass through a city without spotting at least one kindergarten. There are a large number of children in every kindergarten, be it city, religious or private. A large number of people are responsible for the organization of children's lives within a kindergarten. Educators are the ones who have the most contact with children and they are the main participants in directing their preschool upbringing and education. The primary concern is that every child feels comfortable, safe and free during their stay in kindergarten. It can be noticed that in front of the buildings there are either outdoor playgrounds for children, which are usually fenced off, or large parks with slides, swings or similar play equipment. Many kindergartens also have indoor sports halls where sports activities are held exclusively for children. In addition to educators, kinesiologists also play a direct role in contact with children and their initial guidance in sports. A kinesiologist can implement sports programs with or without the presence of an educator. This is where the approach of the kinesiologist is very important, who must know how to approach children because he introduces them to the wonderful world of activities and sports. In this thesis, we will discuss kinanthropological characteristics (morphological characteristics, motor abilities and functional abilities) and the importance of material working conditions in detail. Material conditions differ from kindergarten to kindergarten. We will explain the key components of children's training and the importance of developing certain abilities. Children's training, aside from all the rules, must be entertaining, with unexpected and funny parts. Children should be occupied the whole time and any distractions should be reduced in order to focus their attention in the desired direction.
Ključne riječi
vrtić
djeca
kinantropološka obilježja
materijalni uvjeti rada
Ključne riječi (engleski)
kindergarten
children
kinanthropological characteristics
material working conditions
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:431660
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/sveučilišna magistar/magistra kineziologije u edukaciji (univ. mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-30 10:21:07