Naslov ANALIZA NADIMAKA ENGLESKIH NOGOMETNIH KLUBOVA
Autor Fabian Miculinić
Mentor Darija Omrčen (mentor)
Član povjerenstva Dinko Vuleta (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Darija Omrčen (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanela Škorić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Cilj je rada analizirati 116 nadimaka engleskih nogometnih klubova iz pet liga, i to prema dva različita načela. Prvo se načelo odnosi na pozadinu koja je bila osnova davanja svakoga od analiziranih nadimaka, a drugo načelo promatra izričaj, odnosno što se u samome nadimku nalazi. U sklopu analize se, osim učestalosti kategorija na svakome od dva načela i njihove međusobne interakcije, nastojalo pokazati postoje li razlike među pet engleskih nogometnih liga s obzirom na pozadinu nadimka, kao i na to koji se sadržaj u nadimku nalazi. Na taj način bi se preko žargona, komunikacijskog aspekta unutar ponašanja, donijeli zaključci vezani za moguće obrasce vezane za taj aspekt kao dio ukupne organizacijske kulture nogometnih klubova u Engleskoj. Upravo činjenica da su nadimci engleskih nogometnih klubova nastali interakcijom među klubovima, njihovih navijača i različitih vanjskih faktora koji su usko povezani sa nogometnom aktivnošću (npr., novinari koji pišu o klubu, suparnički navijači, zajednica u okolici kluba itd.) čini nadimke nogometnih klubova u Engleskoj jedinstvenom odrednicom njihova identiteta. Nogometni su nadimci u Engleskoj kao dio žargona postali bitan dio identiteta kako kluba tako i samih navijača. Bez obzira na razlike u njihovom podrijetlu i njihovom značenju primarna svrha nadimaka je približavanje kluba navijačima koji su glavni smisao postojanja svakoga kluba. Iz podataka koji su se prikupili moguće je identificirati pojedine obrasce pojavljivanje određenih vrsta nadimaka u svakoj od pet engleskih nogometnih liga. Analizirano je podrijetlo tih nadimaka, odnosno što je dovelo do njihovih stvaranja, kao i njihova značenja koja su klubovi i navijači na direktne ili indirektne načine koristili.
Sažetak (engleski) The aim of the paper was to analyse 116 nicknames of English football clubs from five leagues according to two different principles. The first principle referred to the background that served as the basis for the assignment of each of the nicknames analysed, while the second principle regarded the expression, that is, the content of the nickname itself. Apart from the frequency of the categories on each of the two variables and their interactions, the analysis sought to show whether there were differences between the five English football leagues with respect to the background of the nickname, as well as to its content. In this way, with the help of jargon, a communication aspect within behaviour, conclusions were drawn regarding possible patterns related to this particular aspect as part of the overall organizational culture of football clubs in England. The fact that the nicknames of English football clubs are the result of the interaction among the clubs, their fans and the various external factors closely related to football activity (e.g., journalists writing about the club, rival fans, the community around the club...) is what makes nicknames a unique marker of clubs’ identity. Football nicknames in England as a part of jargon have become an essential part of the identity of both the clubs and the fans themselves. Regardless of the differences in their origin and their meaning, the primary purpose of nicknames is to bring the clubs closer to fans, who are the main reason for their existence. From the collected data it was possible to identify some patterns in the occurrence of certain types of nicknames in each of the five English football leagues. The origin of these nicknames, that is, what led to their creation, as well as their meanings used by clubs and fans in direct or indirect ways were analysed.
Ključne riječi
navijači
žargon
komunikacija
identitet
Ključne riječi (engleski)
fans
jargon
communication
identity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:595110
Studijski program Naziv: Kineziologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar / magistra kineziologije (mag.cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-24 10:09:02