Naslov Povezanost remetećih faktora s uspješnosti u jedrenju
Naslov (engleski) The relation between disruptive factors and success in sailing
Autor Petar Kir Hromatko
Mentor Nikola Prlenda (mentor)
Član povjerenstva Nikola Prlenda (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vjekoslav Cigrovski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nenad Marelić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ljubomir Antekolović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Ovim radom istraživao se utjecaj remetećih faktora na uspješnost u regatnom jedrenju studenata 4. i 5. godine Kineziološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Od velikog broja remetećih faktora u istraživanju su mjereni i analizirani visina vala, vidljivost, jačina vjetra i razina anksioznosti. Anksioznost je analizirana kroz multidimenzionalni pristup anksioznosti kao trenutnog stanja ispitanika te anksioznosti kao osobine ličnosti. Istraživanje je provedeno na 29 ispitanika (prosječne dobi 23.07 god., visine 177.64 cm i težine 75.64 kg). Svi ispitanici podjednake su razine usvojenosti jedrenja te se radi o jedriličarima početnicima. Pošto su vrijednosti visine vala, vidljivosti i jačine vjetra kroz 4 dana provođenja mjerenja bile podjednake (VV = 0.3-0.5 m, V = 10-20 km, JV = 3.8 do 6.5 čv), njihovo variranje nije moglo utjecati na uspješnost u jedrenju kod jedriličara početnika. Stoga su izuzete iz analize kovarijance. Svaki ispitanik jednom je ispunio Endlerov EMAS-T upitnik koji
procjenjuje anksioznost kao osobinu ličnosti. Također svakodnevno su ispunjavali EMAS-S upitnik prije same regate, kako bi se trenutna anksioznost usporedila s konačnim rezultatom u regati. Statistička značajnost povezanosti anksioznosti s uspjehom u regatnom jedrenju dokazana je u 2 od 8 izmjerenih regata te je teško govoriti o potvrdi hipoteze. Statistička značajnost dokazana je u smanjenju somatske razine anksioznosti kod jedriličara u funkciji rednog broja dana i izlaganja stresoru. Smanjenje je značajnije kod ispitanika kojima je procijenjena viša razina anksioznosti kao crte ličnosti. Brojni su faktori koji kod jedriličara mogu utjecati na uspješnost u jedrenju. Sama struktura i kompleksnost sporta pred istraživača postavlja veliki broj aspekata iz kojih je potrebno sagledati situaciju. Nezaobilazni faktori su upravo psihološki čimbenici, direktno povezani sa samom sportskom izvedbom i sportskim postignućem. Jedan od ključnih čimbenika je anksioznost koja se mijenja ovisno o iskustvu i situaciji u kojoj se sportaši nalaze. Možemo zaključiti kako se razine anksioznosti kao remetećih faktora mijenjaju u funkciji rednog broja dana i izlaganja stresoru te da postoje naznake kako je anksioznost povezana s uspjehom u regatnom jedrenju.
Sažetak (engleski) The goal of this work was to investigate the effect of certain disruptive factors on regatta sailing success of fourth- and fifth-year students of the Faculty of Kinesiology, University of Zagreb. Among many disruptive factors, the focus was on measuring and analyzing the effect of wave height, visibility, wind speed and level of anxiety. Anxiety was analyzed through a multidimensional approach of anxiety as a current state and as a personality trait. The experiment was conducted on 29 subjects (average age 23.07 years, height 177.64 cm and weight 75.64 kg). All subjects were beginners and equally skilled at sailing. Since the values of wave height (VV), visibility (V) and wind speed (JV) were similar
during 4 days of data collection (VV = 0.3-0.5 m, V = 10-20 km, JV = 3.8 do 6.5 kn), the variation of these variables could not have a significant effect on the performance of beginners sailors. Therefore, those variables were removed from further analysis. Every subject has filled
out the Endler’s EMAS-T questionnaire which assessed anxiety as a trait. Also, the subjects have filled out Endler’s EMAS-S questionnaire every day before the start of the regatta so that state anxiety could be correlated with success in regatta sailing. Statistical significance of
anxiety impact in regatta sailing was shown in 2 out of 8 conducted regattas and is hard to confirm the hypothesis. Statistical significance was displayed in the reduction of somatic anxiety with more exposure to the stressor in the following days. The reduction was greater with the subjects who were assessed higher levels of trait anxiety. There are numerous factors that can affect the success in sailing. The structure and complexity of the sport present the researcher with several approaches to the problem. Unavoidable factors are psychological factors, directly connected to sport performance and sport success. One of the key factors is anxiety which changes depending on the experience and the situation in which the athletes are. We can conculde that anxiety levels as disruptive factors change as a function of the number of days and exposure to stressors and that there are indications that anxiety is associated with success in regatta sailing.
Ključne riječi
Anksioznost
jedrenje
regata
remeteći faktori
Ključne riječi (engleski)
Anxiety
sailing
regatta
disruptive factors
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:127214
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Jedrenje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar / magistra kineziologije (mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-25 11:28:00