Naslov PLIVAČI I NEPLIVAČI U DRUGIM RAZREDIMA OSNOVNIH ŠKOLA GRADA ZAGREBA OD 2012. GODINE DO 2019. GODINE
Naslov (engleski) SWIMMERS AND NON-SWIMMERS IN 2nd GRADES OF ELEMENTARY SCHOOLS IN THE CITY OF ZAGREB FROM 2012 TO 2019
Autor Josip Tenjer
Mentor Dajana Karaula (mentor)
Član povjerenstva Dajana Karaula (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Klara Šiljeg (član povjerenstva)
Član povjerenstva Goran Leko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Znanje plivanja nije samo jedna od motoričkih vještina već predstavlja važno sredstvo u prevenciji od utapanja. Predmet istraživanja ovog diplomskog rada je bio utvrditi broj tj. postotak plivača i neplivača u populaciji djece 2. razreda osnovne škole na području Grada Zagreba u razdoblju od 2012. do 2018. godine. Istraživanje je provedeno na 15758 učenika iz 45 osnovnih škola Grada Zagreba iz 11 različitih gradskih četvrti. Od 15758 učenika, dječaka je bilo 8230, a djevojčica 7528. Postavljeno je pet ciljeva i pet hipoteza. Rezultati Hi-kvadrat analize su pokazali da su postojale statistički značajne razlike u postotku plivača tj. neplivača između određenih godina (2012. i 2018., 2013. i 2016. te između 2013. i 2018. godine) dok je statistički značajna razlika između plivača tj. neplivača s obzirom na spol za svaku godinu, utvrđena samo za 2017. godinu. Nakon provedenog tečaja plivanja, Wilcoxonovim testom sume rangova su se utvrdile statistički značajne razlike između inicijalnog i završnog mjerenja za svaku godinu pojedinačno. Hi-kvadrat analizom rezultata učenika nakon tečaja po godinama i njihovom međusobnom usporedbom se utvrdila statistički značajna razlika u broju/postotku plivača tj. neplivača za većinu godina. Analizom frekvencija plivača/neplivača po gradskim četvrtima, identificirane su četvrti sa najmanjim brojem plivača tijekom navedenog vremenskog razdoblja. Zaključno, prisutan je rastući trend u postotku plivača nakon tečaja u Gradu Zagrebu što je posebno evidentno u godinama nakon izgradnje novih bazena. Preporuka ovog istraživanja je da se u budućnosti osigura nova infrastruktura u vidu bazena, da se u tečajeve plivanja uvrsti i poduka o sigurnosti u vodi i spašavanju te da profesori kineziologije budu integralni dio zadobivanja plivačke kompetencije učenika.
Sažetak (engleski) The knowledge of swimming is not only one of the motor skills, but it is an important tool in the prevention of drowning. The subject of the research of this skill was to determine the number, ie. the percentage of swimmers and non-swimmers in the population of 2nd grade elementary school children in the City of Zagreb in the period from 2012. to 2018. The research was conducted on 15758 students from 45 primary schools in the City of Zagreb from 11 different city districts. Of the 15,758 students, there were 8,230 boys and 7,528 girls. Five goals and five hypotheses were set. The results of the Chi-square analysis showed that there were statistically significant differences in the percentage of swimmers, ie non-swimmers between certain years (2012. and 2018., 2013. and 2016. and between 2013. and 2018.), while there was a statistically significant difference between swimmers and non-swimmers according to gender. for each year, determined for 2017. only. After the swimming course, Wilcoxon's test of the sum of the ranks determined statistically significant differences between the initial and final measurements for each year individually. Chi-square analysis of student results after the course by year and their mutual comparison revealed a statistically significant difference in the number / percentage of swimmers, ie non-swimmers for most years. By analyzing the frequencies of swimmers / non-swimmers by city districts, the districts with the lowest number of swimmers during the specified time period were identified. In conclusion, there is a growing trend in the percentage of swimmers after the course in the City of Zagreb, which is especially evident in the years after the construction of new pools. The recommendation of this research is to provide new infrastructure in the form of swimming pools in the future, to include swimming safety and rescue lessons in swimming courses, and for physical education and health professors to be an integral part of acquiring students' swimming competence.
Ključne riječi
plivačke kompetencije
prevencija utapanja
djeca 2. razreda osnove škole
poduka neplivača
Ključne riječi (engleski)
swimming competency
drowning prevention
earlyschool children
swimming education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:682270
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Jedrenje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar / magistra kineziologije (mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-30 08:46:38