Naslov RAZLIKE U PARAMETRIMA SITUACIJSKE EFIKASNOSTI SERVISA I VRAĆANJA SERVISA IZMEĐU IGRAČA POBJEDNIKA I PORAŽENIH NA ROLAND GARROSU 2021
Naslov (engleski) DIFFERENCES IN THE SITUATIONAL EFFICIENCY PARAMETERS OF SERVE AND RETURN OF SERVE BETWEEN WINNERS AND DEFEATED PLAYERS AT THE 2021 ROLAND GARROS
Autor Nikola Gospočić
Mentor Petar Barbaros (mentor)
Član povjerenstva Petar Barbaros (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Lidija Petrinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Đurković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Budući da servis i vraćanje servisa čine skupinu tehničko-taktičkih elemenata od kojih ovisi
uspjeh u teniskom meču, cilj ovog istraživanja je utvrditi razlike u parametrima situacijske
uspješnosti servisa i vraćanja servisa između igrača pobjednika i poraženih na Roland Garrosu
2021. godine. Uzorak ispitanika čine 128 igrača koji su se plasirali u glavni ždrijeb turnira u
muškoj konkurenciji. Uzorak varijabli sastoji se od ukupno 16 varijabli koje su podijeljene na
parametre servisa i
... Više parametre vraćanja servisa. Razlike između parametara situacijske
efikasnosti servisa između igrača pobjednika i poraženih utvrđene su t-testom za nezavisne
uzorke. Rezultati su pokazali kako u prvom setu kod pobjednika broj dvostrukih pogrešaka u
prosjeku iznosi (0,94 ± 1,05) dok je kod poraženih to (1,25 ± 1,09) pogrešaka. Također, rezultati
pokazuju kako poraženi imaju veći broj ubačenih drugih servisa od pobjednika, ali da
pobjednici ipak postižu značajno veći broj poena (14,46 ± 4,52) nakon ubačenog drugog servisa
u odnosu na poražene igrače (12,6 ± 5,19). Ono što je očekivano i u skladu s dosadašnjim
istraživanjima je da pobjednici postižu veći broj osvojenih servis gemova (4,1 ± 1,02) i break
lopti (1,58 ± 0,98) u odnosu na poražene u prvom setu (3,2 ± 1,52 i 0,72 ± 0,78). U drugom
setu dobiveno je da pobjednici postižu statistički značajno bolje rezultate u broju as udaraca
(2,16 ± 2,02) u odnosu na poražene (1,58 ± 1,61). Nadalje, vidljivo je kako poraženi imaju veći
broj ubačenih prvih i drugih servisa (30,84 ± 8,34) u odnosu na pobjednike (28,7 ± 8,09), a to
je dobar pokazatelj kako igrači pobjednici bolje vraćaju servis. Najmanja razlika između igrača
pobjednika i poraženih javlja se u trećem setu gdje su razlike vidljive samo u parametrima
vraćanja servisa gdje igrači pobjednici postižu bolje rezultate. Ono što je zanimljivo da su u
trećem setu najveće razlike između igrača pobjednika i poraženog u varijablama vraćanja
servisa. Tako igrači pobjednici postižu značajno veći broj osvojenih poena nakon vraćenog
prvog i drugog servisa. Također, pobjednici imaju veći broj osvojenih break lopti (1,52 ± 0,94)
u odnosu na poražene igrače (0,76 ± 0,85). Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Since service and service return constitute a group of technical-tactical elements on which
success in a tennis match depends, the aim of this study is to determine differences in the
parameters of situational service success and service return between winning and losing players
at Roland Garros 2021. The sample of respondents consists of 128 players who placed in the
main draw of the tournament in the men's competition. The sample of variables consists of a
total of 16 variables that
... Više are divided into service parameters and service return parameters.
Differences between service situational performance parameters between winning players and
losers were determined by t-test for independent samples. The results showed that in the first
set, the number of double faults in the winners averaged (0.94 ± 1.05), while in the losers up to
(1.25 ± 1.09) the error. Also, the results show that the losers have a higher number of inserted
other services than the winners, but that the winners still score a significantly higher number of
points (14.46 ± 4.52) after the second serve was inserted compared to the defeated players (12.6
± 5.19 ). What is expected and in accordance with previous research is that the winners achieve
a higher number of won game services (4.1 ± 1.02) and break balls (1.58 ± 0.98) compared to
the losers in the first set (3.2 ± 1.52 and 0.72 ± 0.78). In the second set, the winners achieved
statistically significantly better results in the number of strokes (2.16 ± 2.02) compared to the
losers (1.58 ± 1.61). Furthermore, it can be seen that the losers have a higher number of inserted
first and second services (30.84 ± 8.34) compared to the winners (28.7 ± 8.09), which is a good
indicator of how the winning players return the service better. The biggest difference between
the winning players and the losers occurs in the third set where the differences are only visible
in the service return parameters where the winning players achieve better results. What is
interesting is that in the third set, the biggest differences between the winning player and the
loser are in the variables of service return. Thus, the winning players score a significantly higher
number of points after returning the first and second serve. Also, the winners have a higher
number of break points won (1.52 ± 0.94) compared to the lost games (0.76 ± 0.85). Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
tenis
t-test
situacijska uspješnost
Ključne riječi (engleski)
tennis
t-test
situational efficiency
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:383304
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Tenis Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar / magistra kineziologije (mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-10-14 10:53:14