Naslov PEDAGOŠKE KOMPETENCIJE (KINEZI)TERAPEUTA
Naslov (engleski) PEDAGOGICAL COMPETENCIES OF (KINESI) THERAPISTS
Autor Karla Kaurić
Mentor Ana Žnidarec Čučković (mentor)
Član povjerenstva Ana Žnidarec Čučković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tatjana Trošt Bobić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Ohnjec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Pedagoška kompetentnost (kinezi)terapeuta od velike je važnosti za kvalitetu radnog procesa, kao i njegov ishod, pa joj se posvećuje sve veća pozornost, kako u znanstvenoj tako i u stručnoj zajednici. Pedagoški kompetentni (kinezi)terapeuti trebaju posjedovati specifična pedagoška znanja i sposobnosti, kao i osobine ličnosti potrebne za razvoj, izgradnju i unapređenje veza sa svojim korisnicima te kolegama i svim ostalim sudionicima procesa. Zanimanje „kineziterapeut“ definiran je u novom prijedlogu zakona o sportu s djelovanjem u sportu kao i razinama školovanja (NN, 1996). Od velike je važnosti priznavanje kineziterapeuta kao zanimanja u području zdravstva (kao ne zdravstveni djelatnik u zdravstvu), također važno je naglasiti kako je on već priznat u sustavu školstva, socijalne skrbi i prema novom prijedlogu zakona o sportu s djelovanjem u sportu. Samo oni s različitim pedagoškim sposobnostima, sposobnošću kritičke procjene vlastite obrazovne prakse, spremnošću da promijene i poboljšaju svoje ponašanje i sposobnošću njegovanja žive kulture na radnom mjestu mogu se osjećati zadovoljni svojim poslom (Ljubetić, Kostović-Vranješ, 2008). Očekivano je da će rezultati ovog istraživanja biti korisni za bolji, učinkovitiji i stručniji daljnji pristup u radu (kinezi)terapeuta te će im ukazati razinu vlastite pedagoške kompetentnosti. Provedeno je istraživanje na 24 (kinezi)terapeuta kako bi se ispitala njihova pedagoška (ne)sposobnost. Rezultati su pokazali da većina ispitanika/ca posjeduje potrebne pedagoške kompetencije, no ustanovljeno je da neki od ispitanika/ca osjećaju nesigurnost u kompetencije stečene višegodišnjim obrazovanjem.
Sažetak (engleski) In the scientific and professional communities, it is becoming increasingly important for (kinesio)therapists to have pedagogical competence since it has a significant impact on the quality and outcome of their work. Pedagogically competent (kinesio) therapists should possess specific pedagogical knowledge and abilities as well as personality traits necessary for developing, building, and improving relationships with their users, colleagues, and all other participants in the process. The profession of "kinesitherapist" is defined in the new proposal of the law on sports activity in sports as well as education levels (NN, 1996). It is of great importance to recognize kinesitherapists as a profession in the field of health (as not a health worker in health care), it is also important to emphasize that he is already recognized in the education system, social welfare and according to the new proposal of the law on sports with activities in sports. Only those with different pedagogical abilities, the ability to critically evaluate their own educational practice, the willingness to change and improve their behavior and the ability to nurture a living culture in the workplace can feel satisfied with their work (Ljubetić, Kostović-Vranješ, 2008). It is expected that the output results of the research will be useful for a better, more efficient, and more professional future approach in the work of (kinesio)therapists, and very useful for them to assess the level of their pedagogical competence. A survey was conducted on 24 (kinesio)therapists to examine their pedagogical (in)competence. The findings indicate that most respondents possess the necessary pedagogical competences, but it was determined that some of them feel insecure about their competences acquired through years of education.
Ključne riječi
motivacija
kompetencije
obrazovanje
poučavanje
planiranje
izazovi
Ključne riječi (engleski)
motivation
competences
education
teaching
planning
challenges
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:810960
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar / magistra kineziologije (mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-10-14 11:05:44